• Zakończenie roku szkolnego 2023/2024

• W piątek 21 czerwca o godz 9.00 w Zespole Szkół nr 3 w Kłobucku odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2023/2024. Przez miniony rok uczniowie kolekcjonowali momenty. Każdy zapamięta inne. Każdy z inną wrażliwością. Dla każdego wartością było coś innego. Mijający rok w naszej szkole to wiele działań wolontariackich, inicjatywy Samorządu Uczniowskiego, sukcesy naukowe i sportowe, projekty oraz wycieczki krajowe i zagraniczne. Dziś przyszedł czas na podsumowanie. I patrząc u progu wakacji za siebie, można było dostrzec, jak wiele się wydarzyło i jak wiele udało się osiągnąć. Jak codziennym szkolnym życiem przez ten czas dudniły szkolne mury, ileż emocji nam towarzyszyło. Ile pięknych przyjaźni się zawiązało, ileż wspólnych spraw połączyło.

W tym ważnym dla wszystkich dniu swą obecnością zaszczycili nas dostojni Goście: Rodzice, Członkowie Rady Powiatu, Wojskowi. Ponad 50 uczniów odebrało z rąk Pani Dyrektor świadectwa z wyróżnieniem. Z ust naszych Gości padło wiele pięknych, ciepłych i budujących słów o Szkole, które wypełniły dumą nasze serca. Dziś jako społeczność III LO za wszystko mówimy: dziękuję. Do zobaczenia we wrześniu. I życzymy wszystkim wspaniałych, radosnych, beztroskich i bezpiecznych wakacji.

• WAKACYJNE ŻYCZENIA DLA SKORUPIAKÓW

• Wakacje 2024 możemy oficjalnie uznać za rozpoczęte! Z tej okazji Nauczyciele wraz z Samorządem Uczniowskim mają dla was garść życzeń na nadchodzące letnie dni. Posłuchajcie materiału przygotowanego przez zespół Skorupki TV.

• Pożegnanie ks. Pawła

• W dniu dzisiejszym po raz ostatni spotykamy się z naszym duchowym pasterzem, gdyż od lipca ks. Paweł Caban zostaje skierowany do nowych wyzwań poza Kłobuckiem...
            Nasza Skorupkowa społeczność serdecznie dziękuje księdzu za codzienny uśmiech, mnóstwo pozytywnej energii i nieocenione wsparcie, które młodzież otrzymywała w czasie szkolnych katechez, a także życzymy wszystkiego co najlepsze w dalszej posłudze.

Zespół filmowy Skorupka TV przeprowadził z ks. Pawłem pożegnalny wywiad - zapraszamy do obejrzenia!

• Wirtualny spacer po szkole

• Ósmoklasiści - jesteście zainteresowani jak wygląda nasza szkoła od środka?

Absolwenci - chcecie zobaczyć jak się zmieniliśmy?

Nic prostszego - zapraszamy was na wirtualny spacer po naszej szkole przygotowany przez zespół Skorupka TV, w składzie Jakub Kałuża, Jakub Zając i Jakub Gawęda . Przejdźcie po naszych szkolnych korytarzach, zajrzyjcie do świetnie wyposażonych sal i pomieszczeń i poczujcie się tak jak Skorupiaki.

A po obejrzeniu... zapraszamy do odwiedzin w nasze mury.

• Zagrożenia i pierwsza pomoc - upały i żmije

• W związku z prognozowanymi  wysokimi temperaturami powietrza w najbliższym okresie prosimy mieszkańców powiatu kłobuckiego oraz wszystkie osoby o zachowanie środków ostrożności i zastosowanie się do informacji zamieszczonych niżej.

Ponadto w związku z odnotowanymi przypadkami pojawiania się żmij na terenie kraju, prosimy o zapoznanie się z zamieszczoną informacją dotyczącą sposobu postępowania w przypadku spotkania lub ukąszenia przez żmiję (węża).

Należy pamiętać, że w przypadku ukąszenia przez żmiję (węża) trzeba natychmiast wezwać służby ratunkowe.

Prosimy o zachowanie ostrożności, zwłaszcza w przypadku dzieci.

Zachęcamy do zapoznania się z treścią poniższych ulotek w formacie PDF.

-Żmije - zagrożenia i pierwsza pomoc - ulotka-

-Jak przygotować się na upał - ulotka-

• Holendersko-szkocka wyprawa Skorupiaków

• W dniach 3-10 czerwca nasza Skorupkowa ekipa wyruszyła na wycieczkę autokarową do Holandii i Szkocji. Opiekę na uczniami sprawowali angliści: Beata Wojtowicz, Bożena Dewódzka, Wojciech Martyka i Dawid Skwarczyński.

Działo się wiele - przeczytajcie sami naszą codzienną relację z podróży…

Dzień 1&2 - Amsterdam 🇳🇱

W poniedziałkowe popołudnie ruszyliśmy za niesamowitą wyprawę, by zwiedzić jeden z krajów Zjednoczonego Królestwa - Szkocję.

Po całonocnej autokarowej podróży dotarliśmy do punktu przystankowego w Amsterdamie, zwiedzając jego uroki w oczekiwaniu na przeprawę promową na Wyspy Brytyjskie. Najpierw zajrzeliśmy do Rijksmuseum, gdzie podziwialiśmy wybitne dzieła holenderskich twórców, w tym Rembrandta i Vincenta van Gogha. Następnie, udaliśmy się na spacer ulicami miasta, docierając do kolejnej atrakcji - przeprawy kanałami Amsterdamu, gdzie dalej podziwialiśmy okolicę, w tym różnorodne kamieniczki, obiekty sakralne czy wszechobecne wszędzie rowery.

Po południu, wsiedliśmy na pokład promu, który zabrał nas prosto na brytyjski ląd do Newcastle.

Dzień 3 - Witamy Wielką Brytanię 🇬🇧, zwiedzamy Stirling 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿⚔️🛡️

Po nocnej przeprawie promowej, zameldowaliśmy się rano na brytyjskim lądzie w Newcastle i ruszyliśmy w kierunku Szkocji. Naszym pierwszym celem (który był również naszą bazą noclegową) była miejscowość Stirling. Zwiedzanie zaczęliśmy od wieży widokowej Wallace Monument. Została ona wzniesiona na cześć wielkiego bohatera szkockiego Williama Wallace'a, który wsławił się walką o niepodległość Szkocji. Mogliśmy podziwiać kolekcję historycznych pamiątek, mieczy, popiersi władców i osobistości szkockich, a wspinając się na szczyt wieży, podziwialiśmy miasto z wysokości.

Następnie, przejechaliśmy pod zamek Stirling Castle, z którego przeszliśmy do centrum miasta. Na koniec dnia czekała nas pyszna kolacja, spotkanie ze szkockimi osobistościami przyrody i zameldowanie w hotelu.

Dzień 4 - Górzyste oblicza Szkocji ⛰️, Fort William , Loch Ness 🦕

W kolejnym dniu naszej wyprawy, udaliśmy się w górne rejony kraju, zwane Highlands, by rozkoszować się pięknem szkockich krajobrazów. Wysokie szczyty przeplatane dolinami i łagodnymi pagórkami, zielone łąki z pasącymi się owcami, połacie wrzosowisk i co rusz pojawiające się mniejsze i większe jeziora przeniosły nas w niemal baśniowy, mistyczny klimat.

Na naszej drodze stawaliśmy co jakiś czas w punktach widokowych i miasteczkach, próbując uchwycić naszymi aparatami nieco piękna okolicy. Wśród nich, dotarliśmy do miasteczka Fort Williams, położonego u stóp najwyższego szczytu Wielkiej Brytanii - Ben Nevis. Była to dla nas okazja zajrzeć do lokalnych sklepików położonych w centrum miasteczka i wyposażyć się w małe i większe pamiątki.

Pamiętaliśmy również o naszym jubilacie prof. Matryce, którego urodziny uczciliśmy chóralnym ”sto lat” 🥳.

Zwieńczeniem dzisiejszych podróży było dotarcie do miasteczka Fort Augustus nad Kanałem Kaledońskim, który wpływa do najsłynniejszego ze szkockich jezior - Loch Ness. Uspokajamy - potwór z jeziora miał poobiednią drzemkę, więc swobodnie mogliśmy delektować się okolicą .

Po całym dniu czekała na nas pyszna kolacja, która pomogła odbudować siły przed kolejnym dniem.

Dzień 5 - Edynburg 🎓🏛️🏰

W piątkowy dzień wyruszyliśmy na podbój szkockiej stolicy, nazywanej przez wielu "Atenami Północy”. Choć pogoda w szkocką kratkę raczej nie przypominała tej w Grecji, z pewnością daliśmy się zauroczyć pięknem bogactwa kulturowego Edynburga, który słynie z zabytkowej średniowiecznej architektury, festiwali i uniwersytetów.

W dzisiejszym zwiedzaniu zaliczyliśmy m.in.:

✅spacery ulicami miasta, w tym traktem królewskim Royal Mile łączącym Zamek Edynburski z Pałacem Holyrood,

✅katedrę St. Gile's, gdzie odbywały się koronacje władców Szkocji,

✅wnętrze Zamku Edynburskiego i pokaz salwy armatniej wystrzeliwanej tradycyjnie o godzinie 13.00,

✅zakupy na głównej handlowej ulicy miasta Princess Street,

✅pomniki, w tym Scott Monument i pomnik Wojtka Żołnierza (ten z misiem, o którym maturzyści usłyszeli na tegorocznej maturze z rozszerzonego angielskiego),

✅podziwianie panoramy miasta ze wzgórza Calton Hill,

✅przejście pod jedną z rezydencji Brytyjskiej Rodziny Królewskiej Holyrood z widokiem na wzgórza wulkaniczne.

Nasz dzień zakończyliśmy kolacją, gdzie mogliśmy skosztować brytyjskiej specjalności - fish and chips.

Dzień 6,7&8 - Newcastle 🇬🇧, przeprawa promowa na kontynent🚢, zwiedzanie niderlandzkich zakątków 🇳🇱, powrót do Polski🇵🇱

W sobotni poranek ruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Naszym pierwszym przystankiem było angielskie miasto Newcastle, po którym zrobiliśmy sobie dłuższy spacer z odwiedzinami przy ważnych punktach miasta: zamek Blake Gate, katedra św. Mikołaja, oraz zabytkowe kamieniczki.

Popołudniu, dojechaliśmy do portu, aby przeprawić się z powrotem na kontynent. Wodna podróż była dla nas prawdziwą gratką, a widoki morskiej toni i zachodzącego słońca zapierały dech w piersiach.

Niedzielne słońce przywitało nas na lądzie w Holandii, w której spędziliśmy resztę dnia. Najpierw zajrzeliśmy ponownie do Amsterdamu, by jeszcze raz przejść się malowniczymi ulicami miasta i kupić nieco pamiątek. Następnie, pojechaliśmy do gospodarstwa Simonehoeve, w którym zapoznaliśmy się z procesem tworzenia tradycyjnych produktów holenderskich - długodojrzewających serów i drewnianych chodaków. Mieliśmy także możliwość zasmakować produkowanych smakołyków - palce lizać. Zwiedzanie zakończyliśmy wizytą w Zaanse Schans z przepięknymi tradycyjnymi wiatrakami i drewnianymi domkami.

Do Polski przyjechaliśmy w poniedziałkowy ranek, przywożąc masę świetnych wspomnień i wrażeń z minionego tygodnia.

Nie możemy już doczekać się kolejnej wyprawy! 🙂

• Piknik rodzinny „Mamma Mia”

• W sobotnie popołudnie 01.06.2024r. na terenie OSP w Golcach odbył się wyjątkowy piknik rodzinny „Mamma Mia” zorganizowany przez stowarzyszenie na rzecz integracji społeczności lokalnej „Razem raźniej”. Wydarzenie, które przyciągnęło mieszkańców okolicznych miejscowości, miało na celu integrację lokalnej społeczności oraz wsparcie osób z niepełnosprawnościami.

Organizację pikniku poprzedziły przygotowania, do których aktywnie włączyli się uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego im. K. Kosińskiego w Kłobucku wraz ze szkolnym pedagogiem i opiekunami szkolnego koła wolontariatu. Grupa uczniów podjęła się realizacji różnych aspektów wydarzenia: młodzież była odpowiedzialna m.in. za promocję pikniku oraz zorganizowanie stoiska z wyposażeniem wojskowym a także za przygotowanie części artystycznej, podczas której zostały wykonane piosenki z repertuaru zespołu ABBA. Energetyczne występy naszych uczennic wprowadziły wszystkich bawiących się w świetny nastrój i zachęciły do wspólnej zabawy.

Piknik rodzinny na rzecz osób niepełnosprawnych był niezwykle udanym wydarzeniem, które pokazało, jak ważna jest integracja i wsparcie w lokalnej społeczności.

Zaangażowanie młodzieży w organizację i przebieg pikniku było nieocenione i stanowiło wspaniały przykład współpracy międzypokoleniowej.

Mamy nadzieję, że takie inicjatywy będą kontynuowane w przyszłości, przynosząc radość i wsparcie wszystkim uczestnikom.

Szczególne podziękowania za zaangażowanie i pomoc należą się następującym uczniom: Julii Jeziorowskiej – kl. IIIa, Wiktorii Przygodzie – kl. IIId, Elizie Troczce – kl. IIb, Hieronimowi Cajlerowi – kl. Ic, Bartoszowi Mice – kl. Ic oraz  Damianowi Sobolewskiemu – kl. Ic.